niedziela, 5 marca 2023

Bieg Tropem Wilczym. Leżajsk 2023.03.05

 Już po raz 13. obchodzimy Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych! Z tej okazji 5 marca 2023 został zorganizowany w Leżajsku "Bieg Pamięci Żołnierzy Wyklętych Tropem Wilczym". To XI edycja.

Tegoroczny bieg "Tropem Wilczym" w Leżajsku, oprócz wymiaru patriotycznego miał też wymiar charytatywny pod hasłem "Biegnę dla chorej 6-letniej Ani z Sarzyny", która wymaga kosztownej rehabilitacji.
Start o godz. 12:00 spod MCK przy ul. Skłodowskiej w Leżajsku, następnie ulicą Kopernika, Braci Śniadeckich, Sandomierską, Skłodowskiej, Jagiełły, Opalińskiego, Chrobrego i meta pod Technikum przy ul. Skłodowskiej. Trasa liczy 1963 m. 



Pierwszy na metę przybiegł Piotr Stasiowski z Brzózy Królewskiej.
 
Za sponsoring uhonorowany został Andrzej Więcław właściciel Restauracji "Gospoda u Więcławów". 
 
Od wielu lat, tj. od początku organizowanych w Leżajsku biegów "Tropem Wilczym funduje uczestnikom tej patriotycznej imprezy doskonałą wojskową grochówkę.
 
 
 
Medalu nie dostałam, bo w tym roku nie biegłam. Skupiłam się na dokumentowaniu, głównie filmowaniu. Ale ... medal miałam w ręku, przez chwilę, przy okazji składania gratulacji Jackowi Więcławowi, który był najstarszym uczestnikiem Biegu. 
Jacek brał udział we wszystkich dotychczas zorganizowanych w Leżajsku Biegach "Tropem Wilczym". Dla Jacka "Bieg Tropem Wilczym" ma szczególny wymiar, ze względu na swojego Ojca Ludwika Więcława ps. Śląski i swojej Mamy Władysławy Jedynackiej ps. Wiktoria. Jestem pewna, że jak zawsze to swoim Rodzicom ten medal dedykuje. Bo to oni byli Wyklęci i Niezłomni.
W tym roku uczestników było tak dużo, że nie dla wszystkich wystarczyło medalu. To była podobno największa impreza na Podkarpaciu. 
 
 
 
 
Kazimierz Sołga

  



****

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...