piątek, 3 listopada 2017

A jednak się kręci - Wystawa Szczepana Ignaczyńskiego

Jak Pani reaguje na zbieranie przez męża takich dziwnych, wręcz dziwacznych gadżetów, wśród których są magle, maselniczki z czasów naszych prababek, przedwojenne liczydła, maszyny liczące, maszyny do pisania, różnorodne urządzenia korbowe, syreny strażackie, młynki, mieszacze do ciasta, palarki do kawy, maszynki do mięsa, krajalnice do chleba, wagi, sieczkarnie, śrutowniki, pompy, kusze, czy też eksponaty rodem z PRL-u, telefony, radiostacje - zapytałam żonę Szczepana Ignaczyńskiego.
- początkowo nie byłam zadowolona, ale z czasem pogodziłam się i zaakceptowałam jego pasję - odpowiedziała. Jego liczne zdobycze można było znaleźć w każdym kącie, w mieszkaniu, w komórkach, na strychu. Obecnie zbiory znajdują się w Muzeum Straży Pożarnej w Kraśniku, więc łatwiej mi pogodzić się z jego zbieractwem. 
Pan Szczepan Ignaczyński z Kraśnika jest autorem Wystawy w Muzeum Ziemi Leżajskiej „..a jednak się kręci”. 

Pan Szczepan zaprezentował w Muzeum zbiór ok. 300 eksponatów. Wszystkie te przedmioty łączy jedno – są to urządzenia na korbę. Eksponaty pochodzą głównie z końca XIX i początku XX wieku, kiedy korba przeżywała swój renesans. W swoim zbiorze ponad 400 skarbonek: pojazdów, zwierząt i budowli. 
29 października 2017 r. przyjechał do Muzeum Ziemi Leżajskiej na Finał Plebiscytu „Pozytywnie Zakręceni”. Został nagrodzony odznaką "Pozytywnie zakręceni".




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...