sobota, 29 kwietnia 2017

Majówka 2017

Mogłabym powiedzieć, że długi weekend majowy mnie nie dotyczy. Jestem na emeryturze i mam wszystkie weekendy wolne, nie tylko ten długi rozpoczynający się już od 29 kwietnia do 3 maja. 
To szczególny okres, bowiem świętować będziemy 1 Maja - Międzynarodowy Dzień Pracy, 2 Maja - Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polski, a 3 Maja święto podwójne - Święto Narodowe Trzeciego Maja w rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja Rzeczpospolitej Obojga Narodów oraz również w tym dniu - Święto Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski.
Na tę okoliczność w całym mieście - w urzędach, kościołach, na ulicach i prywatnych domach porozwieszane są flagi. 



Cała Polska ruszyła na Majówkę. Organizowane są imprezy przyciągające turystów. 
W Sanoku na przykład organizują inscenizację historyczną Ślubu Władysława Jagiełły, który 600 lat temu, właśnie w Sanoku wziął sobie za żonę Elżbietę Granowską. Impreza 2 maja godz.16:30. Gdybym mogła, gdyby było bliżej, skoczyłabym na ślub do Sanoka. 


W Krośnie na lotnisku organizowane są od 29 kwietnia do 3 maja Zawody Balonowe. Byłam kilkanaście lat temu (w 2005), pozostały mi niezapomniane wrażenia. zobacz >> Zawody Balonowe w Krośnie 2005





Jaki macie pomysł na majówkę? 

W niedzielę 30 kwietnia - Parada Turków z Podkarpacia i orkiestr dętych w Grodzisku Dolnym. Od godz. 11 do wieczora będzie można zobaczyć 46 oddziałów Turków z całego podkarpackiego, towarzyszyć będzie 17 orkiestr dętych.

Byłam w Grodzisku Górnym, gdzie na stadionie odbyła się prezentacja Straży Wielkanocnych tzw. Turków.
















zobacz więcej zdjęć:


zobacz też:

Turki - straż grobowa
Zawody Balonowe w Krośnie 2005 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...